Ticaret Bakanlığı’na bağlı olan Reklam Kurulu, ürünlerin fiyatını ve ürünlerdeki içeriği sıkı bir şekilde denetlemeye devam ediyor. Ürünlerin fiyatının denetiminin yanı sıra ürün güvenliği de yakından incelenirken yapılan incelemeler kapsamında ünlü bir firmaya para cezası kesildi.
Reklam Kurulu tarafından yapılan incelemeler kapsamında hem ürün fiyatları hem de ürünün güvenliği takip edilirken dünya çapında ünlü bir marka olan Adidas’a ‘Samba OG’ modeli için idari para cezası kesildi. Para cezası kesilmesinin sebebi olarak ürünün içeriğinde domuz derisi kullanıldığının belirtilmemesi olduğu ve firmanın bu konuda tüketiciyi bilgilendirmekle yükümlü olduğu ve firmanın bu yükümlülüğü yerine getirmediği belirtildi.
SAMBA OG MODELİNDE DOMUZ DERİSİ
Dünyaca ünlü ayakkabı üreticisi olan Adidas’ın ‘Samba OG’ modelinin içeriğinde domuz derisi kullanıldığı belirlenirken firmanın ürünün içeriğinde domuz derisi kullandığını belirtmediği de tespit edildi. Ticaret Bakanlığı’na bağlı olan Reklam Kurulu, firmanın bu konuda tüketiciyi bilgilendirme yükümlülüğünü yerine getirmediğine hükmetti. Adidas’ın Türkiye’deki satış platformunda ürün açıklamasında yalnızca ‘doğal deri’ ifadesine yer verildiği fakat üründe domuz derisi kullanımıyla ilgili herhangi bir bilginin yer almadığı belirtildi. Kurul tarafından yapılan değerlendirmede, bir ürünün toplumun genel dini hassasiyetlerine aykırı bileşenler içermesi halinde bu durumun reklamında açıkça belirtilmesi gerektiğine dikkat çekildi.
FİRMAYA PARA CEZASI UYGULANDI
Yapılan incelemeler ve değerlendirmeler sonrası harekete geçen Reklam Kurulu, ünlü firma Adidas’tan ürün içeriği hakkında bilgi talebinde bulundu. Fakat müşteri hizmetleri biriminden bu talebe; ’Ürünün domuz derisi olup olmadığı konusunda bilgi verilemeyeceği’ bildirisi geldi. Bu bildiri üzerine firmadan resmi savunma istendi ancak firmadan 2024 yılının Kasım ayında yapılan tebligata yanıt gelmedi. Tüm bu gelişmelerin ardından Reklam Kurulu, firmanın ispat yükümlülüğünü yerine getirmemesi sebebiyle Adidas’ın ilgili yönetmelik ve tüketiciyi koruma kanunlarına aykırı tanıtım yaptığını belirleyerek firmaya 550 bin 59 TL idari para cezası uyguladı ve ilgili reklamların durdurulmasına karar verdi.